בית >

ניהול פרויקט החיים שלנו ב- LinkedIn

מאמר זה נכתב ע"י דניאל אלפון – מומחה לינקדאין וטל לבנון – מומחית בנושא ניהול לוחות זמנים בפרויקטים

שאלה לנו אליך: 
ביטוח לרכב – יש לך, נכון?
ביטוח לדירה – כנראה שגם…

וביטוח למצבים קשים בעבודה, יש לך? 🧐

זו נשמעת שאלה מוזרה – לא?

אז… בואו נחשוב על המצבים הבאים, ש(טפו טפו טפו, חס וחלילה, בלי אמונות טפלות) עלולים לקרות:
נעלמו הלקוחות. הטלפון לא מצלצל ואין מיילים חדשים במייל.
או –
פוטרתי מהעבודה. אין למה לקום בבוקר.

אוי.

מה עושים במצב הזה?

מתחילים לדבר עם אנשים, לספר על המצב, לחפש עבודה חדשה ומסלול חדש בחיים.

איך?
אנחנו כותבים ב- LinkedIn שאנחנו #OpentoWork ומחכים. מחכים הרבה זמן – חודשים בדרך כלל. 🤦‍♂️
יוצרים קשר עם אנשים שלא דיברו איתנו שנים, ומבקשים נדבה (סליחה, עזרה).

אם חיפשתם עבודה הרבה זמן, אתם זוכרים את התחושה. תחושה קשה ולא נעימה.
אם אתם לא זוכרים, בואו ננסה לחסוך מכם את זה.
ככל שחיפוש העבודה שלנו מתארך, קשה יותר "לאסוף את עצמנו". הטלפון מפסיק לצלצל ומהצד השני אף אחד לא שואל "מה נשמע?"
כל מי שביקשנו ממנו עזרה מפסיק להיות אטרקטיבי.

אבל –

מה אם תעשו ביטוח למצב הזה? 🤔 – זו מחשבה חדשה! 💡

איך?
פשוט מאד – אם יהיו לכם שני דברים:
1. כיוון ברור לאן אתם רוצים ללכת.
2. רשת קשר מוכנה (ב- Standby), עם אנשים שאתם בקשר איתם, קשר "נקי", קשר ללא אג'נדה.
במצב הזה, אם יבוא יום פקודה – יהיה לכם מה לעשות!

"דניאל – תביא את הקסם שלך פה! 😊"

"תודה טל! שמח להציע שלושה כיוונים נדרשים:"

להפנים, לתכנן ולטפח קשרים

א. להפנים: זו רק שאלה של זמן 
כולנו נוטים להדחיק את האפשרות הזו, אבל בשוק משוגע כמו זה של היום? עדיף להפנים שהמצב הגרוע הזה עלול לקרות.

אנחנו עלולים לאבד את העבודה שלנו או שהטלפון במשרד יפסיק לצלצל.
זה יקרה עם חילופי מנכ"ל, מיזוג בין החברה שלנו לחברה אחרת או אפילו מיזוג אחר בין מתחרים שישתק אותנו, או מרדף אחרי זמן אבוד – כשאנחנו לא מבינים שאנחנו "לא על הגל" אלא הגל עבר אותנו ונשארנו לבד…

ב. להסתכל קדימה ולתכנן (חושבים שיש אפשרות אחרת?)

מה נעשה אם כשימשכו לנו את השטיח מתחת לרגליים? איך נפעל במידה והלקוח או המעסיק המרכזי שלנו ייעלם מחר בבוקר?

כאשר הדברים האלו קורים – זה כבר מאוחר מדי. כדי להתמודד עם מאורעות אלו, צריך לעשות עבודת תשתית מקדימה.

ניהול פרויקטים – ניהול פרויקט החיים שלנו ב- LinkedIn, מאמר אורח: דניאל אלפון

ניהול פרויקטים: איך אפשר לוודא שתשתית היציאה שלנו לדרך חדשה מוכנה?

התשתית שלנו מורכבת משני מרכיבים חשובים:

המרכיב הראשון – הגדרת כיוון ברור של הצעד הבא – לשכירים: איזה תפקיד אנחנו מחפשים?, לעצמאים: אילו לקוחות אנחנו צריכים?

המרכיב השני – פרופיל ה-LinkedIn שלנו צריך להיות מעודכן ואטרקטיבי! קורות החיים שלנו, כפי שהם כתובים ב- LinkedIn הם המפתח שפותח לנו דלתות.

ניהול פרויקטים: המרכיב הראשון – הגדרת כיוון ברור של הצעד הבא:

כשאנחנו רוצים להגדיר את "הצעד הבא" בקריירה שלנו, יש לחלקו לשאלות.

1. מה אם הצעד הבא לא כל כך ברור לנו? וחוץ מזה, גם די טוב לנו איפה שאנחנו – למה לחשוב על דברים שליליים?!

טבעי לגמרי שעד שהמציאות לא מכריחה אותנו לחשוב על משהו אחר – לא נעשה זאת ונדחיק מחשבות כאלו. אבל, עכשיו אנחנו בונים תשתית למה שיקרה אם יקרה. אנחנו מנהלים את הסיכונים הקשורים בקריירה שלנו, החיים שלנו. דברים עלולים להשתבש תמיד. אנחנו צריכים לראות מעבר לקצה הקרחון

עכשיו, כשאנחנו בשלים לחשוב על הצעד הבא, רצוי שהצעד הבא ישלב:

• החלטה – מה אני רוצה?
• תחום שיש לי בו ידע מסוים – והניסיון שיש לי
• מקצוע שיש לו ביקוש בשוק

אם נצליח להתכוונן למקום שבו משולבים לפחות 2 מאלו, נעלה על הסוס מהר יותר.

2. מה אם הצעד הבא ברור לנו אבל לא ריאלי?

אם הוא באמת חשוב לנו ויש לנו אוויר (כלכלי ופסיכולוגי),אפשר להגדיר תפקיד ביניים. מתפקיד כזה צריך להיות קל יחסית להגיע למטרתנו, והיום יש לנו סיכויים טובים למצוא כזה.

נניח, למשל, שהתפקיד הבא שאני רוצה הוא סמנכ"ל תפעול. כמנהל יצור, אני כבר עומד בחלק מהדרישות אבל חסר לי רקע ברכש שנדרש בחברות.
המטרה שלי תהיה למצוא תפקיד ביניים, כגון, מנהל ייצור ורכש. אם אוכל לקבל תפקיד מנהל יצור ורכש היום, הוא ישפר את מצבי לקראת ההתמודדות הבאה עם תפקיד סמנכ"ל תפעול (COO).

עם HCP-Go מנהלי פרויקטים מסיימים את הפרויקט בהצלחה. רוצה לדבר עם טל לבנון על כך?

ניהול פרויקטים: המרכיב השני – פרופיל ה- LinkedIn

💡הצעה: כדי שקורות החיים שלנו יהיו תמיד מעודכנים, כדאי להכניס ליומן רבע שעה פעם ברבעון, במופע חוזר, שלנו עם עצמנו. 

כן, לא מזיק שיש קורות חיים עדכניים, אבל זימון לראיונות לא יכול לקרות אם לא שלחתם אותם למישהו. כלומר – אנחנו צריכים להיות פעילים, לחפש הזדמנויות, לדבר עם אנשים ולשלוח קורות חיים.

לעומת זאת, בבנייה נכונה של הפרופיל, עם מילות המפתח הנכונות, וכותרת טובה תוכלו לקבל אליכם פניות בכל עת. לא שווה? 😏

טקטית, בוחנים את קורות החיים ופרופיל ה- LinkedIn שלנו. בודקים, מה השגנו ברבעון האחרון? האם יש משפט לעדכן, מונח או מילת מפתח שאפשר להוסיף, ואולי עשינו קורס ברבעון האחרון?

(הי, אין לך פרופיל LinkedIn? שווה לבחון את הקישור הזה למיטיבי הלכת ולבנות פרופיל!)

"דניאל, למה לבזבז זמן עכשיו? למה להשקיע עכשיו בעדכון קורות החיים? כשאני אצטרך לעדכן את קורות החיים שלי – אני אעשה את זה בחצי שעה…, לא?"

אז זהו, שלא. קשה לכתוב מהר תיאור אטרקטיבי של התפקיד האחרון שלנו אם הזנחנו את זה במשך שנים.
תיאור טוב כולל השגים, ולא רק תחומי אחריות, והשגים דורשים מספרים (שיפור של 20%, חסכון של חצי מליון, הגדלת המכירות ב- X).
אם הזנחנו את זה, אין לנו גישה למספרים, קשה למצוא את התאריכים – מתי עשינו X ומתי התחלנו Y והטיוטה הראשונה אף פעם לא תהיה ממש טובה.
תוסיפו על זאת שאנחנו בלחץ, כי המציאות שלנו השתנתה, ואנחנו צריכים למצוא משהו אחר. אנחנו רוצים שמי שנרצה, יראה מה עשינו בתפקיד האחרון, והכל צריך להיות כתוב בצורה מושלמת!

✨במלים אחרות – מי שמעדכן את התשתית שלו כל הזמן, ישמע על יותר הזדמנויות מהר יותר ויהפוך אחת או יותר מהן – לחוזה. ✨

מי שמחכה ללבנה שתיפול לו על הראש מגלה שזו רק ההתחלה. לא נעים! 🤦‍♀️

לסיכום – מה צריך לנהל ב"פרויקט החיים שלנו ב- LinkedIn"?

כדי לא למצוא את עצמנו מול "שוקת שבורה", אם השמים פתאום יתהפכו והעבודה תעלם לנו, צריך:
1. לחשוב על הכיוון הבא שלנו. מה נרצה לעשות אם… וכאשר… (קיימת אפשרות שאחרי שנחשוב – נחליט שאנחנו רוצים לעשות את זה עכשיו ולא לחכות – אבל זה כבר סיפור אחר!😉)
2. לנקוט בפעילויות מנע – ולעדכן את קורות החיים שלנו ב- LinkedIn מדי רבעון. בנחת.

"אוקיי, דניאל, אנחנו מוכנים!"

אנחנו יודעים מה הצעד הריאלי הבא, והתשתית שלנו סבירה.
מה עושים?

שמח ששאלתם! התשובה תהיה בחודש הבא 😊 

אהבת את המאמר?

אנחנו מזמינים אותך לקרוא את המאמר הבא:

יש אנשים שאכפת לך מהם? זה הזמן לשתף! 
רוצה לשאול משהו או להגיב? בכיף! פה, בתגובות
רוצה לומר רק לי משהו? יש לציין זאת בתחילת התגובה והתגובה לא תפורסם